A személygépkocsi állomány 1992 és 2008 közötti-, ill. a Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsi állomány 2001 és 2008 közötti alakulásának területi tendenciái

Budapest, 2010. március
A személygépkocsik száma azonban ma már lényegesen kevésbé reprezentálja a lakosság anyagi, vagyoni viszonyait, mint másfél évtizeddel korábban, ugyanis egyáltalán nem tükrözi a gépkocsik ár, érték, kor stb. szerinti jellemzőit. Szerencsére a KSH 2001 óta közreadja a Magyarországon első alkalommal forgalomba-helyezett személygépkocsik számáról rendelkezésre álló információkat is. Ennek ismeretében megállapítható, hogy az elmaradottabb területek felzárkózása elsősorban a használt gépkocsik tömeges vásárlása nyomán alakult ki, miközben az új gépkocsik beszerzésében lényegében újratermelődtek az 1992. évi egyenlőtlenségi viszonyok. (A legfejlettebb térségekben és településekben a 2008 évi állomány közel 63 százaléka 2001 után került forgalomba, míg a legelmaradottabb térségekben csupán 38,5 százalék. A legfejletlenebb térségekben a száz lakosra jutó 2001 előtt forgalomba helyezett gépkocsik gyakorisága már felülmúlja a legfejlettebb térségeket és településeket jellemző szintet, miközben a 2001 utáni forgalomba helyezett autók gyakorisága a legfejlettebb térségekben több mint kétszerese volt az elmaradottakénak.)
Összeállította:
dr. Vécsei Pál
Adatok forrása:
TeIR
KSH T-STAR és Népszámlálás adatbázisok
Csatolmány | Dátum | Méret |
---|---|---|
![]() | 21/02/11 2:11 pm | 9.51 MB |