Dunakanyar Térség fenntartható közlekedése - stratégiai terv

Nyomtatóbarát változat
2006. július
Készítette: F ővárosi Tervező Iroda Kft.
 
„A 90-es éveket jellemző gazdasági, társadalmi, területfelhasználási változásokat nem követte a közlekedés fejlesztése. Az erősen visszafogott fejlesztések részére elkülönített pénzügyi erőforrások is kevésnek bizonyultak. Veszélybe került a városi és városkörnyéki közlekedés fenntarthatósága. A szállítási teljesítmények növelését kizárólag a forgalmi terhelések növelésével tudták elérni, ennek következtében a közlekedési környezetet érő káros hatások növekedtek.
 
A közforgalmú közlekedés részaránya csökkent, jelentős mértékben nőtt az eljutási idő, a közlekedés költsége. A közlekedési szükségletek igényes, maradéktalan kielégítésére nem alkalmasak a jelenleg működő közlekedési rendszerelemek. Növekedett a fajlagos utazásszám, az utazások hossza, a közlekedés költsége, hiányzik a területfelhasználás és a közlekedés fejlesztés tervezés minden részletre kiterjedő együttműködése.
 
A területfelhasználási gyakorlat ellene hat a fenntartható közlekedéspolitikának.
 
A városfejlődés mai folyamata, a szuburbanizáció, a gazdasági növekedés, az életszínvonal emelkedése, az életmód változása, valamint a több szabadidő egyaránt a helyváltoztatások, ezen belül az autóval végrehajtott helyváltoztatások számának kedvezőtlen növekedése irányába hat. E tendenciát a közforgalmú közlekedés elérhetősége körülményeinek, a szolgáltatási színvonalnak a romlása tovább erősítette. Ugyanakkor a közúthálózat a növekvő autósforgalom lebonyolítására, befogadására elégtelen.”
 
CsatolmányDátumMéret
[file] Dunakanyar Térség fenntartható közlekedése - stratégiai terv17/03/11 4:14 pm1.07 MB
[file] Dunakanyar Térség fenntartható közlekedése - stratégiai terv
Mellékletek 1-4.
17/03/11 4:14 pm6.36 MB
[file] Dunakanyar Térség fenntartható közlekedése - stratégiai terv
Mellékletek 6.1.-6.3.
17/03/11 4:14 pm4.61 MB