Védjegyet kapnak a nemzeti parkok ízei, termékei

Nyomtatóbarát változat
A Vidékfejlesztési Minisztérium nemzeti park igazgatóságokkal közös célja, hogy a Nemzeti Parki Termék védjegy bevezetésével támogassa a természetvédelmi oltalom alatt álló területeken működő helyi vállalkozásokat, gazdálkodókat és szervezeteket. A közelmúltban összesen nyolc nemzeti park igazgatóság tett közzé pályázati felhívást a védjegy használati jogának megszerzésére. A pályázatok eredményeként a Nemzeti Parki Termék címet mára 70 pályázó több mint 150 terméke nyerte el.
 
A Nemzeti Parki Termék védjegy garantálja, hogy az előállított termék védett természeti területen vagy Natura 2000 területen, elsősorban helyi alapanyagokból, a helyi hagyományok figyelembe vételével készült. Célja, hogy támogassa azokat a helyi termelőket és szolgáltatókat, akik ezeken a különleges tájakon hagyományos módon és a természetvédelem érdekeivel összhangban gazdálkodnak. A védjegyet elnyert termékek között elsősorban tésztafélék, szalámi, hús, lekvárok, kompótok, gyümölcslevek szerepelnek.
 
A Nemzeti Parki Termék védjegy nem titkolt célja, hogy a természeti erőforrások fenntartása és védelme mellett hozzájáruljon a térségi ökoturizmus minőségi fejlődéséhez. A Vidékfejlesztési Minisztérium a védjegy bevezetésétől a környezettudatosság növelését, a térségi, természetvédelmi, vidékfejlesztési és gazdasági együttműködések erősítését várja.
 
A díjazott termékek a Magyar Nemzeti Parkok Hete 2013 rendezvény nyitónapján, június 8-án mutatkoznak be először együtt.
 
(Vidékfejlesztési Minisztérium Sajtóirodája)
 
 
 
forrás: