Újabb nagyprojekt kapott brüsszeli jóváhagyást. Megkezdődhet az M43 autópálya Szeged és Makó közötti szakaszának építése

"A hazai fejlesztéspolitika sikere, hogy az Európai Unió tagországai közül Magyarország dobogós helyen áll a legtöbb nagyprojektet benyújtó tagállamok között, az összes tervezett nagyprojekt arányát tekintve azonban Magyarország az elsõ. A beruházások azért is kiemelt jelentõségûek, mert a magas színvonalon elõkészített nagyberuházások jelentenek választ azokra a kihívásokra, amelyekkel a nemzetközi pénzügyi- és gazdasági válság miatt szembesül az építõipar, a hazai munkaerõpiac.
A héten elfogadott nagyprojektnek köszönhetõen újabb lépés történik a magyarországi autópálya hálózat teljes, az országhatárokig történõ kiépítése felé. Az M43 autópálya tervezett nyomvonala Szegedtõl északra, az M5 autópályától indul, és kelet felé halad Szegedtõl, Maroslelétõl és Makótól északra, majd a csanádpalotai román határállomás felé folytatódik. A mintegy 42 milliárd forintos uniós támogatással megvalósuló nagyprojekt az M43-as beruházás második üteme. Jelen projekt keretében a Makóig tartó szakasz épül meg, amely 31,6 km hosszú autópálya szakaszt jelent, benne az új Tisza-híddal, illetve a Maros-parti várost elkerülõ 7,6 kilométeres fõúttal, amely a 43-as útra vezeti vissza a forgalmat. Az autópálya építés harmadik üteme, a Makó és a román határ közötti 23,1 kilométeres szakasza lesz, amelynek elõkészítése már folyik.
Az M43 megépítése lehetõséget nyújt Szeged városában és a 43 sz. fõút mentén fekvõ településeken az átmenõ forgalom csökkentésére. Az autópálya elvezeti a nemzetközi tranzitforgalmat a kisebb települések meglévõ fõútjairól, megszûnteti a felesleges forgalmat a belvárosi területeken, mentesíti a belterületi hálózati elemeket az átmenõ forgalomtól. A szakasz 10 km-es körzetében összesen 240 000 lakos él, az õ körülményeiket is segíti a beruházás. A tervezett beruházás hozzájárul az agglomerációban a tranzitforgalom, a zajszennyezõdés és a szennyezõanyag-kibocsátás csökkentéséhez is."