Bontás után építés - új szakaszba lépett a Margit híd felújítása

"Az első új acélelem beillesztésével a bontás után elkezdődött a Margit híd tényleges felújítása, az építés. A beilleszteni tervezett lemezek két méter szélesek, 13 méter hosszúak és 4-7 tonnásak. Mozgatásukhoz egyedülálló, magyarországi hídépítés során most először alkalmazott innovatív eljárás szükséges." - írja a BudapestPortál.
A precíz és aprólékos munkát Európa legnagyobb hídépítő bakdarui végzik: milliméternyi pontossággal illesztik helyükre a monstrumokat úgy, hogy közben a hídon zavartalan a tömegközlekedés, szünet nélkül járnak a buszok és a villamosok. A hidat éppen ezért korábban már hosszában "kettévágták", hogy a déli hídrész forgalma által keltett rezgések a lehető legkevésbé zavarják az északi hídfélen folyó kivitelezési munkát.
A hatalmas acéllemezek felszínén alakítják majd ki - a festék, szigetelő és aszfalt réteg felvitele után - a gépjárművek pályáját és a villamos síneket. Ezt megelőzően azonban ide kerülnek át az ideiglenes villamosvágányok is - amíg a híd másik felének felújítása zajlik -, hogy az építkezés ideje alatt a villamosok mindvégig zavartalanul közlekedhessenek.
A vasbeton pályalemezek bontása és kiemelése az acélelemek behelyezésével párhuzamosan történik, vagyis a kivitelező egy időben több munkafolyamatot is végez. A vasbetonlemez-bontás során nagyjából 300 darab, egyenként 4 tonnás, 2 méter széles elemet emelnek le a szerkezetről. A bontás a Margitszigetnél kezdődik, és egyszerre tart mindkét irányba, Pest és Buda felé. Ezzel a módszerrel kétszer annyi munkát lehet elvégezni egyszerre, mint rakparttól rakpartig haladva. (budapest.hu)
Forrás
BudapestPortál: