Átadták az első budapesti B+R parkolókat

Nyomtatóbarát változat
P+R azaz Park and Ride, parkold le az autót, és utazz tovább közösségi közlekedéssel; ez a tábla most egy másikkal is kiegészült: B+R, azaz Bike and Ride, vagyis bringával érkezz, hagyd biztonságos parkolóban a kerékpárt, és utazz tovább közösségi közlekedéssel. A külső városrészek lakosai számára a belváros vagy egy távolabbi városrész gyakran már túl messze van ahhoz, hogy kerékpárral érjék el. Ezért jelentős számukra, hogy lakóhelyükről elkerekezhetnek a vasútállomásig, ahol az autókhoz hasonlóan védett, biztonságos helyen várja visszatértüket biciklijük.

A Parking Kft., a MÁV Zrt, Rákosmente és Budafok-Tétény Önkormányzata alkotta konzorcium közös pályázatának eredményeként elnyert EU támogatásból a Rákoskert, Rákoshegy, Rákoscsaba, Rákoscsaba-Újtelep, továbbá Budafok-Belváros, Budafok-Háros területeken adtak át összesen 570 P+R és 120 B+R parkolóhelyet.
 
A vasútállomások mellett található, kamerákkal megfigyelt P+R parkolók használata ingyenes, míg az elővárosi vasutat a BKV budapesti bérletével térítésmentesen lehet igénybe venni. A főváros belső városrészei 1-1,5 óra autózás helyett vonattal 20-25 perc alatt kényelmesen elérhetőek. Az új P+R parkolók akadálymentesítettek, az esélyegyenlőség szellemében külön mozgássérült parkolók is létesültek.
 
"A hatékony módválasztás elősegítése: P+R és B+R fejlesztések megvalósítása fővárosi vasútállomásokon" pályázat 394,3 millió forintos, vissza nem térítendő támogatásban részesült.
Az "Ide álljon, hogy odaérjen" mottójú fejlesztés helyszínei a következők voltak:
 
Budapest XVII. kerület:
Rákoskert vasútállomás: 69 férőhely
Rákoshegy vasútállomás: 136 férőhely
Rákoscsaba vasútállomás: 135 férőhely
Rákoscsaba-Újtelep vasútállomás: 28 férőhely 2
 
Budapest XXII. kerület:
Budafok-Háros vasútállomás: 62 férőhely
Budafok-Belváros vasútállomás: 140 férőhely
Minden helyszínen 20-20 kerékpártároló (B+R) létesült, A pályázat részeként két autóbusz-forduló épül Rákoskerten és Rákoscsabán, amelyek között - a meglévőkön kívül - közvetlen járat közlekedik, ezzel is elősegítve a vasútra csatlakozást és az intermodalitás erősítését.
 
 
forrás:
Kerékpáros Budapest hírlevél
Műszaki Szaklapok