A közlekedési infrastruktúra a nemzetgazdaság gerince

Nyomtatóbarát változat
Nyilatkozatot adtak ki a közlekedés finanszírozásáról a Nemzetközi Közlekedési Fórum éves csúcstalálkozóján a tagországok szakminisztériumainak vezetői 2013. május 23-án, Lipcsében.
 
 
A Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár vezette magyar delegáció által is elfogadott dokumentum az ágazat szilárd és fenntartható finanszírozására irányuló politikák folytatása mellett foglal állást. Közlemény.
 
A Fórumon részt vett szakminiszterek megbeszéléseinek középpontjában az a kérdés állt, hogy miként teremthetők elő a közlekedési infrastruktúrák, szolgáltatások és rendszerek jelenlegi és jövőbeni igényeknek megfelelő működtetéséhez szükséges források. A nyilatkozat szerint a kormányzati szerveknek és az ágazatnak közösen kell keresniük a szektor stabil és hosszú távú finanszírozását biztosító új megoldásokat.
 
A dokumentum többek között elismeri, hogy a közlekedésbe történő befektetések – beleértve a felújítást és a karbantartást is – javítják a hosszú távú termelékenységet, rövidtávon élénkítik az építőipari tevékenységet és a foglalkoztatást, ezért különösen időszerűek az olyan gazdaságokban, ahol visszafogott a növekedés.
 
A Nemzetközi Közlekedési Fórum (ITF) 2006-ban jött létre, tagországainak száma jelenleg 54. Magyarország 1991 óta vesz részt a szervezet és jogelődje, a Közlekedési Miniszterek Európai Konferenciája (CEMT) működésében. A Fórum évente egyszer tartja miniszteri ülését Lipcsében, a tanácskozásokon mindig egy-egy kiemelt közlekedési témakörrel foglalkoznak a megjelentek.
 
forrás: