A szolgáltatási színvonal, a kapacitás és a biztonság növekedése mellett a vasúti menetidő 15 perccel csökken a főváros és Székesfehérvár között. A beruházás folytatásaként megújulhat az elsősorban nyaranta nagy forgalmat bonyolító, Keszthelyig tartó balatoni vonal is. A Tárnok és Székesfehérvár közötti szakasz ünnepélyes átadásán Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár elmondta: a teljes vonalszakasz rekonstrukciója a 2007-2013. közötti uniós költségvetési időszak legfontosabb magyarországi közlekedésfejlesztési beruházása. A vonal Magyarországon keresztül vasúti összeköttetést biztosít a földközi-tengeri kikötők és Kelet-Európa között, lehetőséget teremt a belső-ázsiai és a távol-keleti vasúti tranzitközlekedés számára. Az átépítés javítja a régiók közti közlekedés feltételeit, gyorsítja a Velencei-tó és a Balaton térségének elérhetőségét.
A szaktárca a későbbi fejlesztési periódusok során is hasonló rekonstrukciós munkákat tervez a vonal nyugati és keleti irányú folytatásaiban. Ezek eredményeként a szlovén határtól a fővároson át az ukrán határig magas színvonalú vasúti infrastruktúra áll majd rendelkezésére a személy- és az áruforgalom számára. Az utazási idők lerövidülésével, a szolgáltatási szint és a teherbírás növekedésével a vasút versenyképes alternatívája lehet a környezetet jobban terhelő közlekedési módoknak – tette hozzá az államtitkár. [1]
A teljes cikk itt olvasható. [1]
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium - Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.)
Hivatkozások:
[1] http://www.kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium/hirek/befejezodott-a-kelenfold-szekesfehervar-vasuti-vonalszakasz-felujitasanak-elso-uteme
[2] http://www.kormany.hu