Ennek érdekében a BCG összesen tíz kezdeményezésben foglalta össze azokat a stratégiai elemeket, fejlesztéseket, melyeknek segítségével a nemzeti parkok népszerűsége, vonzereje nagymértékben megnövelhető. A javaslatok között szerepel egyebek mellett egy egységes, a nemzeti parkok kínálatát és aktuális programjait bemutató élmény-centrikus weboldal kialakítása, az igazgatóságok egyedi, kiemelt értékeinek erősítése, turisztikai szervezetekkel való szorosabb együttműködés, vagy például a nemzeti parkok saját termékeinek népszerűsítése. Az elemzés nagy hangsúlyt fektet a környezettudatos nevelésre, kiemelten foglakozik azzal, hogyan lehet a gyerekek körében népszerűsíteni a nemzeti park igazgatóságok nyújtotta lehetőségeket, a környezetvédelmet és a természet szeretetét. Illés Zoltán elmondta: a javaslatok megvalósítása 170 millió forintba kerülne.
A The Boston Consulting Group partner és ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: a nemzeti parkok 2009-ben érték el a legnagyobb látogatottságot, akkor az 1,4 millió látogatásszám tükrözte, hogy milyen mértékű volt az érdeklődés a különleges természeti értékek iránt. Azóta ezt a számot évről-évre tartják az igazgatóságok. Juhász László kiemelte: az együttműködés célja az volt, hogy a következő 3 évben, vagyis 2015-re a nemzeti parkok látogatásszáma elérje a 2 milliót.
(Vidékfejlesztési Minisztérium Sajtóirodája)
Hivatkozások:
[1] http://www.kormany.hu