2011-ben az uniós népesség 72%-a utazott el hosszabb-rövidebb időre kikapcsolódni. A felmérésből kiderül, hogy a megkérdezettek fele (52%-a) inkább saját országában pihenne, szemben azzal a 33%-kal, akik más európai országba terveznek elutazni. A legnépszerűbb célpontok 2011-ben elsősorban a mediterrán országok – Spanyolország, Olaszország, Görögország –, valamint Franciaország és Németország, a magyar utazók által preferált célpontok pedig főként Németország, Ausztria és Olaszország voltak.
Az idegenforgalom a harmadik legnagyobb társadalmi-gazdasági tevékenységi terület az EU-ban, és rendkívül jelentős gazdasági ágazatnak számít. A becslések szerint az EU GDP-jének több mint 10%-át, az összes munkahely kb. 12%-át biztosítja. A Lisszaboni Szerződés is elismerte a turizmus jelentőségét: hatályba lépésével az EU hatáskörébe került az e téren történő tagállami tevékenységek támogatása, koordinálása és kiegészítése. Az uniós polgárok utazási hajlandósága jó hatással lehet az ágazat fejlesztésére, és az európai utazások által új európai munkahelyek jöhetnek létre.
A közvélemény kutatás részletei teljes terjedelemben itt [1] olvashatók.
forrás:
www.euvonal.hu [2]
Hivatkozások:
[1] http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_334_en.pdf
[2] http://www.euvonal.hu/